Bli kjent med Nina - Byråleder for A2N



Nina har gått veien fra grafisk design, var med og startet opp vår Performance-avdeling, før hun i 2017 ble byråleder i A2N. På jobben får hun et kick av å holde foredrag foran mange mennesker, selv om hun gruer seg litt på forhånd, og har store ambisjoner for både seg selv og resten av teamet. Ferien går gjerne og ofte til London, og hjemme er hun i en konstant oppussingsmodus. 

 
Nina Marie Eriksson

Tittel:
Byråleder / Partner

Faglig kompetanse:
Strategi digitale flater, kampanjeutvikling, performance marketing innen betalte, fortjente og eide medier, grafisk design.

Tidligere erfaring:
Bakgrunn som grafisk designer, startet opp performance-avdelingen i A2N før hun ble Byråleder.

Utdanning:
Grafisk design fra MI/Norges Kreative Fagskole (Nå Høyskolen Kristiania) og Southampton Solent University.

Ansatt siden:
April 2010

 

Det var over 30 grader i Oslo og Nina nærmet seg slutten av studietiden i England da hun ble innkalt på intervju til A2N i mai 2008.
- Verden var på full fart inn i finanskrisen, og vi som studerte i England skjønte vi hadde gjort noe dumt ved å reise utenlands og ikke ha et nettverk hjemme, sier Nina. – Jeg turte rett og slett ikke å fortsette med en Master, og begynte febrilsk å søke jobber. Jeg kom for sent til å rekke intervjuet, men hadde heldigvis et veldig fint første møte, forteller hun. – Hyggelig, og dritskummelt!

Tilbake i England fikk hun beskjed om at de ikke kunne tilby henne en stilling. Det var et tøft tidspunkt i markedet. Nina ventet en stund, jobbet litt til i Posten der hun har jobbet i til sammen 10 år på deltid, og søkte masse jobber der de aller fleste hadde 3-5 års erfaring som kriteria.
- Jeg tenkte at det løser seg jo til slutt, og så etter en stund ringte de fra A2N igjen og spurte: «Hei, husker du oss?» Jeg ble invitert på en ny prat, og så ble jeg ansatt.


Den første jobben Nina fikk i A2N var som support, der hun fikk tilegne seg masse ny informasjon. – Vi var syv stykker, og jeg var både den desidert ferskeste og eneste jenta. Heldigvis har både jeg og byrået vokst masse siden den gang.

Nå er Nina en av to Byråledere i NXT/A2N, partner og har ansvar for et solid team av rådgivere, prosjektledere, webutviklere og performance-spesialister.

- En typisk dag for meg består av rådgivning, planlegging og gjennomføring av ulike aktiviteter for kunder. Jeg er mye i møter, og det er gøy å treffe forskjellige personer og bedrifter med ulike behov. Og når jeg er på kontoret, synes jeg det er viktig å ha det hyggelig. Jeg er glad i menneskelig interaksjon, og skikkelig stolt av å få lov til å være med på å påvirke hva slags byrå vi er, bygge teamet og bli kjent med nye folk. Vi er en skikkelig fin gjeng som har det innmari gøy sammen. Jeg tar litt kred for at vi har valgt så flotte folk,
ler hun.

- Jeg synes det er viktig å ha ambisjoner på egne og andres vegne. Jeg har fremdeles lyst til å oppleve mye nytt og spennende og har en skikkelig drive til å ville mye mer. Det er viktig for meg, og noe jeg også synes er en ganske bra egenskap. Hvis man ikke klarer å engasjere andre, er det vanskelig å drive med det vi gjør. Dette gamet er ikke for alle, men jeg elsker det!

- Alle ideer kan være inspirerende, mener Nina. – Jeg liker å høre på hvordan andre flinke folk løser ting, og ikke nødvendigvis bare i vår bransje. Det er ganske inspirerende å se utenfor den lille bobla vi lever i.

Nina henter mye inspirasjon i å reise, og turen går gjerne og ofte til London.
- Jeg er glad i å reise, men er ikke nødvendigvis så innmari eventyrlysten. Jeg går ofte for komfortabel luksus. Det må være dusj. Og hvis det er ferskpresset appelsinjuice til frokost, da vet du at det er et bra sted!

På jobb klarer hun seg ikke uten mobilen, men sverger også til den gode, gamle post-it-lappen. – Jeg elsker lister, og har lister for listene, ler hun. Og kaffe. Jeg kommer langt med notatblokk, mobilen og kaffe.

Bildecollage

Da NXT og A2N ble etablert i år 2000, begynte Nina på videregående skole i Oslo. - Jeg hørte på boybands, gikk med Buffalo sko og Miss Sixty-bukser som alle andre, og lurte på hva jeg skulle bli når jeg ble stor.
Nina valgte det minst trygge valget og begynte på tegning, form og farge. Det var en personlig seier.
- For første gang valgte jeg noe for min egen del. Jeg fikk full støtte hjemmefra, men det var likevel en del som tilsa at det ikke skulle bli sånn. Studieveilederen på ungdomsskolen for eksempel syntes det var helt idiotisk. Jeg hadde jo karakterer til å gjøre noe han anså som mye mer seriøst… Han ville nok helst sett at jeg valgte noe mer seriøst som juss, gå på Katta og lært meg mandarin.

Og nettopp det at Nina valgte det minst trygge, selv om hun mener hun er ganske så vanlig, er noe av det som gjør Nina ekstraordinær. Med engasjement, drive og ambisjoner leder hun både folk og prosjekter med glimt i øyet og stålkontroll. På nattbordet ligger boka «The Captain Class: The Hidden Force that Creates the World's Greatest Teams». Med lang tid som fotballspiller, er et idrettslags suksessformel for et vinnerlag noe hun kan trekke paralleller til på jobben.
- Forfatteren har studert en masse idrettslag fra hele verden og funnet ut at det er lagets kaptein som er nøkkelen til suksess. En som nødvendigvis ikke er så spesielt talentfull alene, trenger likevel å være fantastisk for laget.
For akkurat som for et idrettslag, er det teamet som er viktig for Nina.

Med lister for listene, brettekanter i skapet og karakterer til å bli hva hun ville, er det lett å la seg imponere over Nina. Hva tror du folk blir mest overrasket over å få vite om deg?
- Jeg spiser ikke sushi, selv om jeg helt klart ville kledd det? Men jeg spiser til gjengjeld ekstreme mengder sjokolade. Det er min guilty pleasure. Det og trash-TV som RuPaul's Drag Race, ler hun. - Og så er jeg litt uansvarlig til tider - har jeg 100 kroner igjen på kontoen, bruker jeg de sannsynligvis på noe sånt som øredobber.

Digitalt er best, bortsett fra: Mat. Og papir! Jeg har en ekstrem forkjærlighet for herlig crispy papir. Finner ofte fine stationary-butikker på reise som føles som små hemmelige skatter. Der kjøper jeg alltid masse stæsj, og min største svakhet - diverse julepapir som må bli med i kofferten hjem.

 

5 kjappe:

Facebook/ Instagram
Blyant / Tastatur
Kaffe / Te
iPhone / Android
Jogge / Danse


 
<< Forrige         3 av 59        Neste >>
loader
MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
VÅRT NETTVERK:
loader