Expanded text ads

Nye og bedre tekstannonser i Google

Nylig rullet Google ut sitt splitter nye annonseformat expanded text ads, for annonseringsplattformen AdWords. Dette er fremtidens tekstannonser, og gir deg annonsøren nesten 50 prosent mer annonsetekst per annonse.

Annonserer du allerede på Google, vet du kanskje at konkurransen kan være hard i Googles søkemotor, og at synlighet spiller en viktig rolle for hvor mye trafikk som genereres til ditt nettsted. Du vet at betalt annonsering fungerer og at man med god annonsering kan ta bedre posisjoner. Vi vet også at søkeren forventer å finne merkenavn øverst i søkeresultatet, og med nesten 50 prosent mer tekst, er det god grunn til å tro at man kan nyte godt av enda mer synlighet.

Funnene Google gjorde i sine pilotprosjekter for expanded text ads indikerer at de nye annonsene vil øke klikkraten med hele 20 prosent. Med andre ord: mer trafikk og større sjanse for å nå dine målsetninger med annonseringen.
Hvordan lage expanded text ads
Hvordan lage expanded text ads

47% mer tekst i annonsen

Det nye annonseformatet er optimalisert for skjermstørrelsen til de mest populære smarttelefonene. Overskriften går nå over to linjer i stedet for én, med 30 tegn per linje. Dette er en stor kontrast til dagens overskrift som maksimalt kan ha 25 tegn fordelt på en linje. I tillegg er annonsens undertekst utvidet fra 70 til 80 tegn. Totalt har mengden tekst økt med 47 prosent fra den tidligere løsningen.

​Annonseformatet har også den fordelen at URL-en som vises i annonseteksten kan gjøres mer relevant med spesifikke ord som annonseteksten omhandler. Alt i alt byr expanded text ads på en forsterket mulighet til å fremheve dine unike produktfordeler, og dermed få flere kvalifiserte klikk.

Standard tekstannonser med kort holdbarhet

Standard tekstannonser er i ferd med å gå ut på dato. Mot slutten av oktober vil det ikke lenger være mulig å lage nye eller redigere annonser i dagens annonseformat. Det gamle formatet vil fortsatt fungere, men vi er etter denne datoen uansett tvunget til å gå over i det nye formatet når vi oppretter nye annonser. Det er grunn til å nevne at gamle annonser allikevel bør beholdes og testes opp mot expanded text ads, slik at vi kan måle forskjellen.

Holdt tritt med konkurrentene med expanded text ads

Dersom du vil være i front, øke synligheten og kommunisere din merkevare mer effektivt, anbefaler vi alle våre kunder å bli med på denne utviklingen. Da vil du mest sannsynlig kunne se effekten av det nye annonseformatet.
Expanded text ads følger samme modellen som dagens annonseformat, og koster dermed ingenting ekstra i seg selv. Det kan imidlertid være nødvendig å investere i optimaliseringstimer for å få de nye formatene på plass.

Ta kontakt i dag, så finner vi en løsning som passer din bedrift!
NXT/A2N - Google Premium Partner med sertifiseringer i AdWords.

PARTNER
<< Forrige         34 av 59        Neste >>
loader
MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
VÅRT NETTVERK:
loader