Homely høster store gevinster av ny type digital markedsføring

Vi ønsket sammen med vår kunde Homely å teste en ny type digital markedsføring som matcher mennesker og budskap på en smart måte. Ved å annonsere på bestemte innholdsartikler der man allerede har interessen til brukeren, ønsket vi at annonsene skulle gi høyere relevans for leseren. Kampanjen ble gjennomført via Kobler sin annonseringsplattform, og oppnådde ekstremt gode resultater:

Kobler er et norsk selskap som samarbeider med landets største mediehus og hjelper annonsører med å nå ut med sitt budskap. Kort fortalt innebærer det å plassere et konkret og kreativt budskap i en relevant kontekst, i redaksjonelle artikler hos norske medier. 

Kampanjeidéen ble raskt utarbeidet etter avsløringen av samarbeidet mellom boligalarm-selskapene Verisure og Sector Alarm. Homely er er en solid utfordrer til de store etablerte boligalarm-selskapene og ønsket synlighet på alle nyhetssaker som omhandlet konkurrentene. De aktuelle artiklene som ble publisert inneholdt relevante ord som "boligalarm" og "alarmselskap". Ved hjelp av Kobler kunne vi enkelt distribuere bannerannonsene til Homely i artikler som inneholdt disse viktige begrepene. Det enkle og tydelige budskapet til Homely oppnådde høy synlighet i kontekst, og med følgende budskap til målgruppen:




Kampanjen

Kampanjen fikk raskt flere tusen visninger da nyhetssaken etter hvert ble delt i flere titalls nettaviser. En uoffisiell måling gjort på artikkelen hos nettavisen, viste at 68% av leserne hadde boligalarm i dag. Dette var vår bekreftelse på at kampanjen vår ble plassert i riktig "miljø", der leserne høyst sannsynlig hadde interesse for, eller eide en boligalarm idag. Leserne ble eksponert Homely, som utfordrer til de mer etablerte boligalarm-selskapene. Bannerne med slagord som «markedets rimeligste boligalarm» fikk høy synlighet blant tekst som «kundene kan ha betalt for mye»:




Resultatene

Trafikken til nettsiden og antall søk på Homely gikk til himmels da daglig leder Nadir Nalbant, kommenterte saken i Dagens Næringsliv. Kampanjen vår som startet noen timer senere ga en klikkrate på hele 800% over normalen for denne typen bannerannonsering. Samtidig fikk vi også 600% høyere konverteringsrate enn vi bruker å oppnå gjennom denne kanalen. 
Kampanjen vår ble også fremhevet som eksempel på Kobler sin egen hjemmeside.

Vi ble svært overbevist av plattformen til Kobler, som tilbyr annonsering i kontekst. De fantastiske resultatene gjør at Kobler er noe vi vil benytte igjen ved passende anledning. Vi er nå glade for å kunne tilby et bredere spekter digital markedsføring for våre kunder.

Vil du vite mer om kontekstuell annonsering eller gjøre en testkampanje via Kobler, kan du kontakte oss her.
1 av 62        Neste >>
loader
MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
VÅRT NETTVERK:
loader