Mobilannonsering



Søking på nett er ikke lenger bare noe som skjer hjemmefra eller fra kontoret. Over 80 prosent av nordmenn har en smarttelefon i dag, og vi bruker den til søk hvor og når som helst.

Her lønner det seg å følge med på trendene. Vi søker når vi er på farten, og vi vil ha enkel, rask og relevant informasjon. Vi søker dessuten ofte etter noe vi vil ha nå med en gang. Det er derfor noen ting man bør tenke på om man annonserer i Google AdWords eller Bing. Her er våre tips.

Skreddersydd mobilannonsering

Mobilannonsering gir mange muligheter for å målrette annonseringen til å være enda mer relevant til hva folk søker etter.

Undersøkelser utført av Ipsos MediaCT og Purchased i 2014 viser at fire av fem brukere foretrekker annonser spesifikt for by, postnummer eller tjenester som befinner seg i nærheten av der de er. Ved å bruke lokasjon til å sende annonser mot brukere som befinner seg i nærheten av bedriften, er man tilgjengelig i samme øyeblikk som det er et behov for våre produkter/tjenester. 

Eksempel: Er man i en ukjent by og leter etter en restaurant på mobilen, ønsker man antakelig å få opp mobilannonser for restauranter som er i nærheten – ikke for restauranter som befinner seg langt unna.
 

Ring-knappen gjør det enkelt for brukeren å kontakte bedriften med en gang.
Veiviseren gjør det enkelt å finne frem til bedriften med kart.


Dette bør du tenke på når du annonserer på mobil

  • Gjør annonsen kort og presis med et tydelig budskap. Her har vi ikke mange sekunder på å fange brukerens interesse.

  • Benytt deg av funksjoner som gjør handlinger lettere, som Ring-knappen og Veiviseren.

  • Vil det lønne seg å annonsere lokalt? Har du flere butikker kan det lønne seg å målrette annonsene mot de som er i nærheten av en butikk– gjerne med Ring-knappen og Veiviser til nærmeste butikk.

  • Timing. Er det noen tider det lønner seg bedre å annonsere enn andre? Kanskje bør man ikke annonsere utenfor stengetid?

  • Sørg for at siden fungerer på alle skjermer. Ved bruk av mobil har man en betraktelig mindre skjerm å forholde seg til enn på en laptop. Her er det viktig med bilder som laster raskt, enkel navigasjon og tydelig tekst.

Forstå brukeren

I dag har de fleste en mobil og kanskje et nettbrett i tillegg til en bærbar eller stasjonær PC. Når disse blir brukt om hverandre, kan veien til en konvertering bli vanskeligere å forutse. En bruker kan søke på mobil og trykke på en mobilannonse, mens selve konverteringen kan skje på en bærbar PC senere. 

Vi bruker mobilen jevnt utover dagen, også når vi er hjemme med tilgang til større skjermer. Da er det enda viktigere å forstå veien til handling. Her er det viktig å benytte seg av gode analyseverktøy, som Google Analytics. 

Er du usikker på hvor trafikken din kommer fra? Vi er Google Partner, og blant annet sertifisert på mobilannonsering. Ta gjerne kontakt så kan vi hjelpe deg med å kartlegge dette! 
<< Forrige         36 av 59        Neste >>
loader
MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
VÅRT NETTVERK:
loader