NXT/A2N girer opp med et nytt filmproduksjonsbyrå


Fra venstre: Daniel Evensen (Good Afternoon Production), Terje Davidsen (nxt) og Anders Lund


Det skjer mye spennende hos reklame- og digitalbyrået NXT/A2N for tiden.
Kommunikasjons- og reklamehuset girer opp med nok et in-house selskap – det nye selskapet er filmproduksjonsbyrået Good Afternoon Production. For kort tid siden ble det også etablert et eventbyrå på huset, Good Feeling Event.


Det er filmproduksjonsbyrået Evensen Pictures og NXT Oslo Reklamebyrå som har gått sammen og etablert det nye produksjonsselskapet, Good Afternoon Production AS. Hos NXT/A2N finner man nå Reklamebyrå // Performancebyrå // Webbyrå // Produksjonsbyrå // Filmbyrå // Eventbyrå under ett og samme tak.

Good Afternoon tilbyr alt innen film og innholdsproduksjon til TV, kino, nettsider, YouTube, sosiale medier og firmapresentasjoner. Vi deler opp våre produksjoner i tre grupper: Reklamefilm, Content-film og  Corporate film. Vi tilbyr alt fra storytelling, filmproduksjon, motion design, VFX og 2D/3D animasjon og etterbehandling. – Vi gleder oss veldig  og vi ser store muligheter sammen med den kreative gjengen i NXT/A2N, sier Daniel Evensen, Produsent / Partner i Good Afternoon.

Hvorfor har NXT/A2N etablert et filmbyrå?
Først av alt er det viktig å ha fokus på forretningsutvikling og være endringsvillig som selskap. Markedet og bransjen er stadig under enorm utvikling, og det med lynets hastighet. Vi ønsker ikke å bli stående igjen på perrongen, mens toget forlater stasjonen. Vi har derfor gjort noen store strategiske tilpasninger de siste årene og vi stopper ikke med det. Vi har alltid gått våre egne veier, og ønsker å ligge litt i forkant. Slik bygger vi opp vårt kommunikasjons- og reklamehus for å løse dagens og morgendagens kommunikasjonsmuligheter. Levende bilder og innholdsmarkedsføring har tatt over mye av kommunikasjonen i flere kanaler, og denne utviklingen vil fortsette også i tiden som kommer. Derfor var det naturlig å etablere et filmbyrå, forteller Terje Davidsen, CEO / Partner i NXT Oslo Reklamebyrå.

Vi kjenner Evensen Pictures godt fra før, og har over tid gjort flere gode high-end reklamefilmer og effektive og målbare content-filmer sammen med dem. Det er svært gledelig at vi nå har slått oss sammen og skal jobbe mer integrert, på tvers av fagmiljøene på huset. Vi har fått med unge, sultne og talentfulle gutter på laget, som kommer inn med ny og spennende fagkompetanse, samt en imponerende infrastruktur innen filmproduksjon. Det nye selskapet skal utfordre bransjen ved å lage engasjerende og effektive filmer til en fornuftig pris, fortsetter Davidsen.
Video og innholdsfilm er stort nå, men vi har bare sett begynnelsen. Cisco estimerer at video vil utgjøre 80 % av all Internett-trafikk fra privatpersoner i 2019

Strategisk gjør vi dette for å posisjonere oss og styrke vår konkurransekraft på huset, og for å bedre kunne betjene kundene på dagens og morgendagens behov. Vi ser at alt flere dyktige reklamekjøpere ser nytteverdien (spart tid, sparte kostnader, bedre leveranser) av å samarbeide med et byrå med korte kommandolinjer, og forskjellige fagavdelinger under ett og samme tak. Vel og merke – fagavdelinger som spiller på lag! Kundens mål (ROI), er vårt mål. Det er også vårt DNA. Vi skal være best på effektiv og aller helst målbar reklame – vi bygger med dette videre på vårt pay-off:
VI SKAPER RESULTATER!

Hvorfor er reklamefilm dyrt?
Godt spørsmål. Det får andre svare på, men vi ønsker å lage engasjerende reklamefilmer til en langt lavere pris enn det som kanskje har vært normen i bransjen. Det skal ikke være  nødvendig med et millionbudsjett for å lage en film som engasjerer, som folk ønsker å se, og som driver både merkevarebygging og salg.

Reklame- eller content-film
Vi er opptatt av å skape resultater for våre oppdragsgivere. Det som teller for oss er å oppnå kundens ønskede målsetning. Ingenting annet, og det er vår misjon. Når det er nevnt, så vet alle at tradisjonell TV sliter enormt. Undersøkelser viser at tenåringer og ungdom bruker skremmende lite tid på TV. Dette er gruppe som er de kommende reklamekjøpere. Det er liten tvil om at tradisjonell TV har fått en stor konkurrent i innholdsfilm via sosiale medier.

Med reklame- og innholdsfilm skal vi produsere effektive historiefortellinger som treffer de rette menneskene, til rett tid, på rett plass, til riktig pris.

Internasjonale trender viser økt betydning av content marketing som virkemiddel i kampanjer, også innen B2B-kommunikasjon. Vi mener at vinnerne i fremtiden blir de virksomheter som kombinerer inbound og outbound  marketing på en smart og effektiv måte.

Levende bilder og innholdsfilm blir en alt viktigere kommunikasjonsform fremover, hvor man kontinuerlig måler effekt for å skape gode opplevelser hos de menneskene vi ønsker å kommunisere med. Det blir også viktigere å tenke på individet, fremfor big data, målgrupper og segmenter. Vi kommuniserer tross alt med mennesker, ikke med segmenter. Innholdsmarkedsføring har bevist at riktig bruk øker engasjement og spredning. En stadig økende del av omsetningen vil nok komme via film og levende bilder, fremfor tradisjonell historiefortelling gjennom tekst, avslutter Davidsen.

<< Forrige         7 av 42        Neste >>
loader
MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
VÅRT NETTVERK:
NXT/A2N er Fanbooster Certified Partner
loader