Sykepleien vinner av Gullegget

Tidsskriftet Sykepleien vant i april den gjeve prisen ”Det offentlige Gullegget” for beste offentlige annonsekampanje i 2015, med lanseringen av Sykepleiens nye stillingsportal – sykepleienjobb.no. Lansering ble gjort i både, trykte, digitale og sosiale medier, og NXT/A2N har bidratt med alt fra konsept, strategi, utforming og gjennomføring. 

Når Sykepleien våren 2015 skulle lansere sin nye stillingsportal, fikk NXT/A2N i oppgave å lage en kampanje som skulle treffe både annonsører og jobbsøkere. Hovedmålsettingen med kampanjen var å skape kjennskap til den nye portalen, og signalisere fordelene med å bruke Sykepleien som rekrutteringskanal.

Dette ble gjort med omfattende annonsering i både interne og eksterne medier. Her ble det brukt en miks av helsides printannonser, webannonser, nyhetsbrev og sosiale medier for å kommunisere med både potensielle jobbsøkere og annonsører. Annonseringen ble støttet opp med retargeting annonsering rettet mot besøkere på stillingsportalen, for å oppfordre til nye besøk.

Todelt kommunikasjon mot jobbsøkere og annonsører
Selv om hovedbudskapet var å fortelle om den nye stillingsportalen, valgte vi å dele opp lanseringen med forskjellig kommunikasjon mot de to målgruppene. Mot annonsører ble det lagt vekt på det store nettverket med jobbsøkere, som Sykepleien kan tilby. Mot jobbsøkere ble det lagt vekt på brukervennligheten ved portalen, og at den kun omfatter stillinger som er relevant for sykepleiere.

Lanseringen har i ettertid blitt fulgt opp med løpende annonsering for å sikre top-of-mind både hos annonsører og jobbsøkere. I tillegg sender vi i dagene ut en adressert DM til potensielle annonsører, som vil bli fulgt opp av Sykepleiens annonseselgere.


Treffer hele målgruppen på et sted

Juryleder Britt Sofie Hestvik, administrerende direktør og sjefredaktør i Kommunal Rapport, uttalte følgende om det vinnende bidraget: – Det er lett å forstå hvem som er målgruppen, budskapet er krystallklart og kampanjen er lett gjenkjennelig med enhetlig design i alle kanaler, inkludert app for bedre brukeropplevelse på nettbrett og mobil. Her treffer de hele målgruppen på ett sted.

Juryen vurderte totalt 16 kampanjer, fra 8 nominerte virksomheter, og vinneren ble valgt ut på bakgrunn av følgende kriterier:

  • Effekt
  • Kreativitet
  • Preferanse
  • Relevans
  • Integrering med nett

De øvrige nominerte var Kommunalbanken, Utdanningsdirektoratet, Bluegarden, Kommuneforlaget, Enova, Barne-, ungdoms, og familiedirektoratet og Toyota. Juryen besto av Britt Sofie Hestvik (sjefredaktør i Kommunal Rapport), Tine Christensen (rådmann i Ås) og Børre Thorstensen (seniorrådgiver i Oktan).


NXT/A2N er stolte av å ha bidratt med å skape gode resultater for oppdragsgiver, og gratulerer Sykepleien så mye med utmerkelsen!

Kampanje:
Lansering av sykepleienjobb.no

Oppdragsgiver:
Tidsskriftet Sykepleien, Markedssjef Ingunn Roald

Ansvarlige i NXT/A2N:
Tekst og strategi:       Johan Ekman
Design:                       Djamila Belgaid
Performance:              Nina Eriksson

Markedssjef-Ingunn-Roald-tar-imot-pris

Avisannonse-Sykepleien-Kommunal-Rapport

Sykepleien-magasin-helside-annonse

Sykepleien-helside-annonser

Sykepleienjobb.no-skjermdumper-Kommunalrapport.no
<< Forrige         43 av 59        Neste >>
loader
MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
VÅRT NETTVERK:
loader