Turjenter i hundre!

#turjenter brukt over 100.000 ganger!

Vi gratulerer vår kunde Helsport med ett-års dagen til Turjenter.no. Sammen skapte vi konseptet som skulle få flere jenter ut på tur og dele gode opplevelser i norsk natur. Konseptet ble en blogg der en rekke profilerte turjenter delte sine blogginnlegg under hver sine profiler. Det ble utviklet en strategi rundt #turjenter med mål om å skape blest rundt denne. Arbeidet startet sommeren 2015 med lansering oktober samme år.


Ettårsdagen ble markert på Månefisken med over 200 betalende turglade jenter (og noen gutter). Aleksander Gamme dro oss gjennom kvelden som startet med markering av dagen etterfulgt av gode foredrag fra profilerte og kjente turfolk og ble avsluttet med fest og mingling.

#turjenter ble raskt en suksess og svært godt innarbeidet hos målgruppen. Og resultatene etter bare ett år er over all forventning.

Noen nøkkeltall første året:
  •  32.000 følgere på Instagram
  •  310 blogginnlegg
  •  410 innlegg på Instagram
  • Over 20.000 følgere på Facbook
  •  #turjenter er brukt over 100.000 ganger på Instagram!
  •  Blogginnleggene har blitt lest over en halv million ganger

​Gode konsepter og hyppige oppdateringer har ført til et voldsomt engasjement og stor interesse rundt turjenter. Fantastisk å se at bloggen har blitt en av landets mest populære, på så kort tid. Hyppige innlegg fra turjentene og konsepter som ukens ti på topp og ukens turjente har bidratt til suksessen. Stor ære til alle de engasjerte turjentene og prosjektledere fra Helsport som har sørget for dette.
«Suksessen med Turjenter er et godt eksempel på mulighetene som ligger i den nye økonomien. For Helsport, er dette et side-prosjekt som er med på å skape stort engasjement hos målgruppen. Vi får flere ut i fjellet og er med på å motivere flere inn i en livsstil som vår kunde er tjent med. Alt dette uten at vi pusher kundens produkter. Nå i høst ser vi at det i snitt legges ut 500 bilder på instagram hver dag med #turjenter. Verdien av dette skal man ikke kimse av. Konsepter som dette kommer vi til å se mer av fremover. Her når vi målgruppen på en helt spesiell måte samtidig som vi skaper goodwill. Vi gleder oss til å ta fatt på neste utfordring».   
Greger Flak - konseptleder

Helsport vant prisen «Årets Markedsførere» under Markedskonferansen i Trondheim 14 april i år. Turjenter.no var en viktig og avgjørende begrunnelse for prisen. 



NXT/A2N er stolte av å ha vært med helt fra start på strategi og konsept og bidratt til at bloggen ble noe av. Vi gleder oss stort til fortsettelsen! 

Bli følger av www.turjenter.no du også! 
Sjekk bursdagsfilmen:

Ett år har gått siden vi lanserte turjenter.no. Engasjementet rundt bloggen har vært over all forventning, og det hele har vært et lite eventyr..
En forutsetning for at en side skal ha mye trafikk og returnerende lesere er at nettsiden fungerer optimalt. Det krever at siden er brukervennlig for både bloggerne og ikke minst for leserne av siden som skal navigere seg rundt. Løsningene rundt dette har NXT/A2N hjulpet oss med på en fremdragende måte. Små bugs og problemstillinger har blitt løst effektivt og knirkefritt fra dag en. Vi er imponerte og takknemlige over dedikasjonen og engasjementet NXT/A2N har hatt til dette prosjektet. Vi ser fremover mot et like fruktbart samarbeid med turjenter.no i årene som kommer
Johannes Hvidsten - Salgs og Markedskoordinator Helsport
<< Forrige         32 av 59        Neste >>
loader
MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
VÅRT NETTVERK:
loader