Bli kjent med Thomas - en av våre rådgivere



Thomas er rådgiver, småbarnspappa og svoren Liverpool-supporter. Med god erfaring fra store internasjonale kunder kom han hit til oss i NXT/A2N for snart 3 år siden på søken etter et større fagmiljø.

 
Thomas Granquist Andresen

Tittel:                                Rådgiver

Faglig kompetanse:
      Kommunikasjon, merkevarebygging, kundedialog, konseptutvikling, kampanjeplanlegging og strategi.

Tidligere erfaring:          Prosjektleder hos NetPartnering med internasjonale IT-aktører som Microsoft og HP i kundeporteføljen.

Utdanning:                      2 år reklame og merkevarebygging på Norges Kreative Fagskole, bachelorgrad i Integrated Promotional Media fra Southampton.

Ansatt siden:                   September 2015

 

Det er ikke vanskelig å like Thomas. De som har møtt han vil gjerne være enig i at han både er omgjengelig og lett å prate med. Som rådgiver er han opptatt av å skape gode relasjoner med kundene, og det var også noe av grunnen til at han søkte seg til oss i NXT/A2N.

- Jeg savnet et større miljø, og kunder jeg kunne komme tettere på beslutningene til, forteller han. Thomas har lang erfaring med store internasjonale selskaper der han jobbet med kampanjeutvikling for det norske markedet, blant annet for Microsoft og Hewlett Packard. 

- Store internasjonale selskaper er på mange måter spennende, men man har ofte ikke like mye handlingsrom for kreative løsninger.

Med NXT/A2N er Thomas hver dag med på å skape resultater. Hittil er det en kampanje for Cramo; «Jakten på Norges beste vaktmester» , som er den kampanjen Thomas vil trekke frem som den kampanjen han er mest stolt av.

- Vi gikk ut til alle barne- og ungdomsskoler i hele landet på søken etter Norges beste vaktmester. Jeg ble helt slått i bakken av entusiasmen og følelsene dette vakte i skoler rundt om i landet. Vi fikk masse presse, kampanjen engasjerte utrolig mange og noen av nominasjonene var så følelsesladde at det var nok til å bli rørt. Og da en vaktmester på en barneskole i Fredrikstad vant, ble han overrasket med kake og sang fra elevene i skolegården. Vi sto for idé og konseptutvikling og gjennomføring av hele kampanjene. Det var skikkelig gøy, forteller han og legger til: Men personlig må det jo være datteren min jeg er mest stolt av.

Bildecollage

Også faglig må han sies å være en myk mann. For Thomas er god reklame de som rører, og han forteller at han er svak for gode historier som spiller på følelsene til folk.

- Ikke sentimentalt nødvendigvis, men noe som berører, utdyper han. – Noe som engasjerer, som gjør at man ikke klarer å ta øynene vekk og som gjør at jeg har lyst til å høre på hva de har å si. Problemet med morsom reklame, er jo ofte at man ikke får med seg hvem som er avsenderen. Da har man ikke truffet.

Reklamen ser han helst på TV. – Jeg foretrekker i grunn reklame på TV. Eller en god viral kampanje som Volvo sin med Jeanne Claude van Damme, eller den der Zlatan løper i skogen til en vakker versjon av den svenske nasjonalsangen. Da reiser armhårene seg.

Og når drømmekunden til Thomas kommer inn døra, kommer vedkommende helst nettopp fra et bilmerke. – For eksempel BMW?

Som rådgiver består mye av arbeidsdagen for Thomas i å planlegge aktiviteter. Som bindeleddet mellom kundene og kreatørene, går det mye i briefing og interne så vel som eksterne møter. Og de viktige beskjedene finner du ikke på verken dataen eller mobilen.

- Jeg bruker mye notatblokk, skriver ned alt. Jeg er ikke så fan av å notere på PC eller mobil, er veldig glad i boka, avslører han.

Den store fritidsinteressen er fotball, nærmere bestemt Liverpool. I tillegg til at han også spiller aktivt selv. Og skulle du noen gang havne på quiz-lag med Thomas, kan du overlate alt av kjendisspørsmål til ham. – Jeg er god på kjendiser, nesten flaut god, ler han. Og han har bevis: Da han var i begynnelsen av 20-årene var han med på gameshowet Kjendisjakten på TV2, og var ett sekund unna å vinne 10.000 kroner. – I stedet vant jeg en weekend på Hafjell som jeg aldri brukte.

Da NXT og A2N ble etablert i år 2000 gikk Thomas i 1. klasse på videregående på Bredtvet. Med lang pendlevei og en time på buss hver dag, er det kanskje derfor han svarer som han gjør på spørsmålet om hvilken app han ville ha laget dersom han skulle laget noe som gjorde livet enklere.

- Det måtte ha vært noe så enkelt som et spill, noe á la Wordfeud. Det hadde i alle fall vært et kjærkomment tidsfordriv på den daglige bussturen tur/retur Ullern-Bredtvet.

Den digitale utviklingen har åpnet opp for nye medier og reklameflater, men det er likevel den gode gamle TVen som er det foretrukne mediet. – Jeg henter ofte inspirasjon fra gamle kampanjer, og ser på hva som gjorde de suksessfulle.

- Når jeg ser en TV-serie hopper jeg ikke over reklamen, men prøver å se på den litt objektivt og faglig. Men å snakke mens han ser på TV, det er han tydelig på:
- Samboeren liker å prate om det som skjer på skjermen, enten det er nyheter, film eller serier, men da grynter jeg bare tilbake.

Og Thomas’ store guilty pleasure? TV-dokumentarer på livsstilkanalen TLC!

Digitalt er best, bortsett fra på: Notatblokka. Den lever i beste velgående for min del.

 

5 kjappe:

Facebook/ Instagram
Blyant / Tastatur
Kaffe / Te
iPhone / Android
Jogge / Danse


 
1 av 51        Neste >>
loader
MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
VÅRT NETTVERK:
loader