Vålerenga Fotball velger NXT/A2N som sitt nye reklamebyrå

Terje Davidsen fra nxt/a2n reklame og digitalbyrå sammen med Vålerengas markedssjef, Lars Smith

Vålerenga Fotball har i høst gjennomført byråkonkurranse, og flere anerkjente reklamebyråer har kjempet om kontrakt med et av Norges sterkeste merkenavn. Nå er det klart at hovedstadslaget bytter reklamebyrå. De går fra Futatsu Industries og har signert en treårsavtale med oslobaserte NXT/A2N reklame & digitalbyrå.

NXT/A2N reklame & digitalbyrå er et fullservicebyrå hvor markedskommunikasjon og teknologi forenes for utvikling av gode reklame- og kommunikasjonsløsninger. Byrået har 25 ansatte i Oslo og en egen utviklingsavdeling med 15 ansatte i India. Byråets kunder spenner seg fra norske SMB bedrifter opp til større internasjonale selskaper. Samlet omsetter NXT/A2N for ca. 50 millioner i året og eies til 100 % av de ansatte.

- Vi er stolte og ydmyke som nå skal jobbe med en så sterk merkevare som Vålerenga, sier Adm. direktør i NXT, Terje Davidsen. Vålerenga som hovedstadens lag, er kanskje Norges viktigste klubb. Selv om vi har hatt en fantastisk reise sammen med Stabæk Fotball, kunne vi som oslobyrå ikke takke nei når denne muligheten bød seg. Vålerenga er en foregangsklubb som har et sosialt engasjement som går langt utover selve fotballen. Fotballen forener og bygger broer, og det har Vålerenga skjønt. Vi er et reklamebyrå som deler mange av de samme verdiene, og Vålerengas samfunnsengasjement passer oss derfor som hånden i hansken. Ballen er nå spilt oss og vi forventer gode resultater, både sportslig og forretningsmessig, forteller Davidsen videre.

Engasjement og tverrfaglig kompetanse avgjørende for valget
- Vi er meget glad for at NXT/A2N ble vår nye samarbeidspartner, sier Markedssjef Lars Smith, og legger til at det var fire byråer med i diskusjonen om denne attraktive jobben. Med alt det spennende som skjer rundt Vålerenga og veien til ny stadion var det veldig viktig for oss å finne en partner som hadde hele verdikjeden fra strategi til event in-house. I dette legger Vålerenga Fotball at vi har funnet en partner som kan kombinere strategisk innsikt, originalitet og gjennomføringsevne. Sammen med NXT/A2N skal vi gjøre Vålerenga til en enda sterkere merkevare i tiden som kommer, smiler Smith.

NXT/A2N ble valgt i tøff konkurranse med andre byråer. Fotballs-engasjementet og den tverrfaglige kompetansen ble avgjørende. Byrået stiller med et sterkt team, og her finner vi en god miks av både strateger, kreatører, og performance-eksperter. Teamet vil i første omgang utvikle en kommunikasjonsstrategi for Vålerenga, slik at det sikres en rød tråd i det videre arbeidet med effektive reklamekonsepter. – Vålerenga Fotball er trygge på at NXT/A2N vil klare å styrke vår merkevare også utenfor hovedstadens grenser, avslutter Smith.

NXT/A2N har i år vært reklamebyrået til Stabæk Fotball. Det har vært et godt og tett samarbeid på alle plan. Stabæk var nederlagsdømt i år, og det er intet mindre enn imponerende å se tilbake på de resultater som ble levert i år. Til tross for små ressurser har Stabæk sammen med NXT/A2N klart å skape et stort engasjement rundt fotballen i Bærum, noe som har gitt både idrettslige og mediale resultater.
<< Forrige         50 av 59        Neste >>
loader
MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
VÅRT NETTVERK:
loader