Bank Norwegian goes back to basic



Nxt har i løpet av våren laget DM-kampanjer for Bank Norwegian med meget gode resultater. Kampanjene er gjennomført i samarbeid med Bisnode, hvor nxt har hatt ansvar for teststrategi og den kreative utformingen, mens Bisnode har levert målgruppeutvalg og produksjon.

Vi er meget fornøyd med kampanjen forteller strategisk leder i nxt, Johan Ekman. Samarbeidet med Bisnode har fungert bra, og det er hyggelig å se at en digital aktør som Bank Norwegian nå opplever suksess i tradisjonelle medier.

Bank Norwegian er en av Norges største aktører innen forbrukslån. Banken tilbyr forbrukslån med gode betingelser og kort behandlingstid via sin nettside – https://www.banknorwegian.no/Lån. Med en tydelig digital strategi for sine produkter og tjenester er det naturlig at også markedsføringen foregår i digitale medier.

Når Bank Norwegian ønsket å teste tradisjonell DM som kanal var det naturlig for dem å henvende seg til nxt oslo reklamebyrå. – Vi er veldig fornøyd med resultatet på testen, forteller markedssjef Michael Myran i Bank Norwegian. Det er godt å se at vi nå kan legge inn også klassisk DM som en naturlig del av markedsmiksen.

DM-kampanjen blir gjennomført i flere faser i løpet av våren. Første runde inneholdt flere testvarianter hvor vi testet både budskap, format på mailingen og målgrupper.

Resultatet viste at alle varianter lå på eller godt over gjennomsnittet for bransjen, både hva gjelder respons og låneakseptrate. Testvinneren lå langt over gjennomsnittet.
<< Forrige         56 av 59        Neste >>
loader
MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
VÅRT NETTVERK:
loader