NXT/A2N Reklame & Digitalbyrå
© Copyright 2018 hei@nxta2n.no
Det er en vanskelig situasjon vi nå befinner oss i, det er en krise som berører oss alle. Det er mange dystre spådommer, men det finnes fortsatt muligheter. Vi ønsker å løfte blikket fremover, sammen med våre kunder.
Det er en vanskelig situasjon vi nå befinner oss i, det er en krise som berører oss alle. Det er mange dystre spådommer, men det finnes fortsatt muligheter. Vi ønsker å løfte blikket fremover, sammen med våre kunder.
Det er en vanskelig situasjon vi nå befinner oss i, det er en krise som berører oss alle. Det er mange dystre spådommer, men det finnes fortsatt muligheter. Vi ønsker å løfte blikket fremover, sammen med våre kunder.

Mange av våre kunder velger å pause sine aktiviteter, og det har vi stor forståelse for. Men noen selskaper velger også å se fremover, de ser muligheter i det som ligger der fremme. 

Det kommer en tid etter krisen 
Akkurat nå er det mange som er permittert eller som mister jobbene sine, og de økonomiske ringvirkningene vil gi en negativ utvikling for både privatpersoner og bedrifter. Vi, som nasjon tar ekstreme grep for å komme videre etter krisen og da er det viktig å være forberedt på at kundene også kommer tilbake. Hva med å gjennomføre interne prosjekter som man utsetter i en ellers hektisk hverdag? Det kan være å jobbe med innholdet til nettsidene deres, lage en plan for SoMe aktiviteter til sommeren/høsten eller jobbe aktivt med å være tilgjengelig for kundene dine, selv om det er unntakstilstand.

Trafikken og varelagrene øker 
De store nettavisene og annonseplassene rapporterer om økt trafikk, noe som er helt naturlig. Hjemmekontor-folket blander arbeidsdag og hverdag mer enn noen gang og vanlige gjøremål som har blitt utsatt blir nå satt mer i fokus. Vi får rapporter fra selskaper som Schibsted om mye ledig kapasitet på annonsering. De har en nedgang i bestillinger samtidig som trafikken til nettsidene øker. Dette fører til at prisen på annonsering går ned, noe som gir muligheter.

Hvis selskapet du jobber i opprettholder aktivitet i form av kampanjer eller branding kan du få mye for pengene nå, samtidig bidrar du til aktivitet i økonomien. Trafikken på enkelte sider er så høy at CPM kostnaden går ned mot 20 kr. Det betyr 1000 visninger for 20kr. Dette er ekstremt lavt. Ofte ligger disse prisene på mellom på 80 - 160kr (CPM). 
Akkurat nå er det mange som er permittert eller som mister jobbene sine, og de økonomiske ringvirkningene vil gi en negativ utvikling for både privatpersoner og bedrifter. Vi, som nasjon tar ekstreme grep for å komme videre etter krisen og da er det viktig å være forberedt på at kundene også kommer tilbake. Hva med å gjennomføre interne prosjekter som man utsetter i en ellers hektisk hverdag? Det kan være å jobbe med innholdet til nettsidene deres, lage en plan for SoMe aktiviteter til sommeren/høsten eller jobbe aktivt med å være tilgjengelig for kundene dine, selv om det er unntakstilstand.