NXT/A2N Reklame & Digitalbyrå
© Copyright 2018 hei@a2n.no
Nylig rullet Google ut sitt splitter nye annonseformat expanded text ads, for annonseringsplattformen AdWords. Dette er fremtidens tekstannonser, og gir deg annonsøren nesten 50 prosent mer annonsetekst per annonse.

Annonserer du allerede på Google, vet du kanskje at konkurransen kan være hard i Googles søkemotor, og at synlighet spiller en viktig rolle for hvor mye trafikk som genereres til ditt nettsted. Du vet at betalt annonsering fungerer og at man med god annonsering kan ta bedre posisjoner. Vi vet også at søkeren forventer å finne merkenavn øverst i søkeresultatet, og med nesten 50 prosent mer tekst, er det god grunn til å tro at man kan nyte godt av enda mer synlighet.

Funnene Google gjorde i sine pilotprosjekter for expanded text ads indikerer at de nye annonsene vil øke klikkraten med hele 20 prosent. Med andre ord: mer trafikk og større sjanse for å nå dine målsetninger med annonseringen.