NXT/A2N Reklame & Digitalbyrå
© Copyright 2018 hei@nxta2n.no
#turjenter brukt over 100.000 ganger!

Vi gratulerer vår kunde Helsport med ett-års dagen til Turjenter.no. Sammen skapte vi konseptet som skulle få flere jenter ut på tur og dele gode opplevelser i norsk natur. Konseptet ble en blogg der en rekke profilerte turjenter delte sine blogginnlegg under hver sine profiler. Det ble utviklet en strategi rundt #turjenter med mål om å skape blest rundt denne. Arbeidet startet sommeren 2015 med lansering oktober samme år.


Ettårsdagen ble markert på Månefisken med over 200 betalende turglade jenter (og noen gutter). Aleksander Gamme dro oss gjennom kvelden som startet med markering av dagen etterfulgt av gode foredrag fra profilerte og kjente turfolk og ble avsluttet med fest og mingling.

#turjenter ble raskt en suksess og svært godt innarbeidet hos målgruppen. Og resultatene etter bare ett år er over all forventning.

Noen nøkkeltall første året:
  •  32.000 følgere på Instagram
  •  310 blogginnlegg
  •  410 innlegg på Instagram
  • Over 20.000 følgere på Facbook
  •  #turjenter er brukt over 100.000 ganger på Instagram!
  •  Blogginnleggene har blitt lest over en halv million ganger

​Gode konsepter og hyppige oppdateringer har ført til et voldsomt engasjement og stor interesse rundt turjenter. Fantastisk å se at bloggen har blitt en av landets mest populære, på så kort tid. Hyppige innlegg fra turjentene og konsepter som ukens ti på topp og ukens turjente har bidratt til suksessen. Stor ære til alle de engasjerte turjentene og prosjektledere fra Helsport som har sørget for dette.